Προγραμματισμός-Δοκιμή
Ο ZX81 έχει βάρος μερικών εκατοντάδων γραμμαρίων, βρίσκεται σε ένα φτηνό πλαστικό περίβλημα, ενώ διαθέτει ένα πληκτρολόγιο σαν εκτυπωμένο αυτοκόλλητο. Οι εντολές της ZX BASIC (ενσωματωμένες στην ROM), εμφανιζόντουσαν με το πάτημα ενός μόνο πλήκτρου. Έτσι, ένα ολόκληρο πρόγραμμα μπορούσε να αναπτυχθεί σχετικά γρήγορα.
Θα δοκιμαστεί ένα μικρό πρόγραμμα που εμφανίζει στην οθόνη το σετ των χαρακτήρων του υπολογιστή. Το πρόγραμμα της δοκιμής, περιλαμβάνεται στο βιβλίο ZX81 BASIC PROGRAMMING (
http://www.worldofspectrum.org /ZX81BasicProgramming/).
Για τεχνικούς και πρακτικούς λόγους, το πρόγραμμα θα αναπτυχθεί σε έναν emulator από το internet (το περιβάλλον του ΖΧ81 στον υπολογιστή). Θα χρησιμοποιηθεί ο emulator από τη διεύθυνση
https://www.aptanet.org/ eightyone/.
Με την εκκίνηση του emulator, εμφανίζονται οι κλασικές «ρυτίδες» της οθόνης, όπως ακριβώς εμφανίζονταν στις αντίστοιχες τηλεοράσεις.
Τώρα, ο κέρσορας στο κάτω μέρος στην οθόνη προτρέπει για την εισαγωγή εντολών.
Το πρόγραμμα είναι το εξής:
10 LET A=0
20 PRINT CHR$ A;
30 LET A=A+1
40 IF A<256 THEN GOTO 20
Η μεταβλητή Α θα παίρνει τις τιμές 0 έως 256. Όταν γίνει 256, η συνθήκη στη γραμμή 40 θα είναι ψευδής και επομένως η ροή εκτέλεσης δεν θα πάει πίσω στη γραμμή 20, αλλά θα συνεχίσει παρακάτω με αποτέλεσμα τον τερματισμό του προγράμματος. Η γραμμή 20 εμφανίζει στην οθόνη τον χαρακτήρα ή τη λέξη (token) που αντιστοιχεί στον αριθμό (κώδικα) που φιλοξενείται στη μεταβλητή Α.
Εισαγωγή προγράμματος
Αποτέλεσμα στην οθόνη